De winter komt eraan en de stamppotten zullen weer op tafel komen. Helaas vaak in combinatie met aardappelen, wat voor de darmen wat minder gunstig is. Probeer eens zoete aardappelen door je boerenkool stamppot te mengen. Boerenkool kun je ook op andere manieren eten natuurlijk, zoals in sapjes of smoothies, die zeer heilzaam zijn
Boerenkool:
1) is rijk aan vitamine K, vitamine C, carotenoïden, vitamine B, mangaan, koper, calcium, kalium, vezels, vitamine E, ijzer, magnesium en jawel,ook aan omega-3 vetzuren.
2) heeft een ontgiftende werking op het lichaam, waardoor giftige stoffen sneller het lichaam verlaten.
3) is kankerwerend, onder andere door de zwavelhoudende stoffen in boerenkool. Vlees eten verhoogt de kans op kanker (vooral darm-, prostaat- en borstkanker). De oorzaak is verhitting, waardoor kankerverwekkende stoffen vrijkomen. Door koolachtige groenten bij vlees te eten, verlaagt het risico op kanker omdat de isothiocyanaten uit boerenkool de kankerverwekkende stoffen uit vlees ontgiften.
4) is rijk aan anti-oxidanten die het lichaam beschermen.
5) bevat ontstekingswerende stoffen
6) geregeld boerenkoolsap drinken helpt tegen maagzweren of opboeringen die gepaard gaan met winderigheid. Boerenkoolsap kan de helicobacter Pylori doden. Hiervoor zorgen de stoffen sulforafaan en de cabagin
7) is cholesterolverlagend wanneer je dagelijks 150ml boerenkoolsap drinkt.
Dus deze winter allen aan de boerenkool !
Hoe eet kom je warm de winter door met je voedselkeuze bestel dan gauw mijn boek Te koud? Te warm? eet wat bij je past!
https://partnerprogramma.bol.com/click/click…