Steeds meer mensen laten de dierlijke producten staan. Dat is een goede keuze als je maar zorgt dat je alles wel binnen krijgt. Door traditioneel te eten zoals het voedingscentrum zegt, krijg je in ieder geval geen vitamine en mineralen en eiwitten te kort. Maar of dat nou zo’n goed advies is om de hele dag maar dierlijke producten te eten, en daarnaast mag je zoveel koffie als je wilt,  dat laten we maar even in het midden, daar weet je zelf wel antwoord op of dat de beste keuze is.

Dus als je besluit om vegan of vega te eten of je bent het al,  dan heb je wel een grote uitdaging om te zorgen dat je alles binnen krijgt, want je kunt niet besluiten om alles weg te laten en vervolgens alleen in de avond een veganburger op je bord te gooien. JE RED HET DAAR NIET MEE. Begin gaat dat best goed hoor, je voelt je lichter en prettiger omdat het zware vlees en melkproducten weg is en je valt af, en je ontgift, je bloeddruk verlaagd, je cholesterol verbeterd, de darmen voelen beter, je hebt minder slijm en meer energie en je denkt YES goede keuze. Maar al gauw beginnen tekorten te ontstaan en wordt je in eerste instantie moe. Dit komt waarschijnlijk omdat je een tekort krijgt aan eiwitten, ijzer en B12. Maar ook je omega 3 vetzuren krijg je niet meer genoeg binnen, (mits je lijp eet aan walnoten en lijzaadolie, walnootolie) , maar ook de calcium kan een probleem worden. Op een gegeven moment voel je toch dat het echt niet goed gaat en vele gaan weer vlees of vis eten. Zo sonde je was zo goed bezig en je hele vreugde dat je zoveel dierenleed bespaard vergaat je. EN NU?

OPLOSSING is veel gemakkelijker dan jij denkt, neem naast je gezonde voeding ook echt elke dag supplementen. In mijn ogen kun je daar absoluut niet zonder!!!! Al gauw zul je weer veel beter voelen en kun je vrolijk doorgaan met het redden van dieren en je lichaam gezond te houden, want vegan of vega eten is en blijft wel een goede keuze.

Wat heb je nodig

NIEUW:

MULTI: MEER IN 1 VEGAN, Vitortho. Hierin zit alles wat vega/ vegan mist zoals B12, ijzer, en daarnaast nog een boest waar vele mensen een tekort aan hebben zoals  Vitamine D3, zink, jodium, selenium en L-carnitine, en voor een goede vertering zitten er enzymen bij. 1 per dag is voldoende.  https://www.nutritioncompany.eu/nl/meer-in-1-vegan

OMEGA 3 ALGENOLIE , Vitortho: https://www.nutritioncompany.eu/nl/v8015-60-nl

PROTEÏNE SHAKE: Mattisson absolute rijst proteïne 1 a 2 schepjes per dag in je amandelmelk   https://www.nutritioncompany.eu/nl/mt-rice-protein-van

Wanneer je calcium te kort komt is een goede calcium tablet wel aan te raden, ook magnesium zou je extra kunnen nemen, combinatie hiervan https://www.nutritioncompany.eu/nl/catalog/product/view/id/180/s/cal-mag-plus/

Eventueel een aminozuren complex als je geen shake wilt of je het met plantaardig voedsel niet bij te benen is. dan 1 tot 4 per dag   https://www.nutritioncompany.eu/nl/aminozuren-complex-60

 

20% KORTING MET DE CODE 221292

MEER WETEN OVER EIWITTEN EN WAAR HET ALLEMAAL INZIT EN WAT JE NODIG HEBT? lees dit artikel nog even.  https://www.persoonlijke-voeding.nl/blog/supplementen/eiwitten-aanvullen/